tag:blogger.com,1999:blog-26577650052722697122024-02-20T18:03:12.961+01:00Samouczek WordaSamouczek programu Microsoft WordYnwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-47094789942914247772013-04-03T07:00:00.000+02:002013-04-03T07:00:01.265+02:00Praca z obrazkamiW tym wpisie dowiesz się, jak dodawać obrazki do dokumentów w programie Word.
Dokumenty w programie Word dość rzadko składają się tylko z tekstu i formatowania. Dobrym rozwiązaniem jest uatrakcyjnienie dokumentu obrazkami. Word oferuje bardzo wiele możliwości "obrabiania" wstawianych obrazków.
Aby wstawić obraz:
Umieść punkt wstawiania tam, gdzie obraz ma być wyświetlane.
Wybierz kartę Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-63941355655590175332013-03-25T14:25:00.000+01:002013-03-25T14:25:19.987+01:00Modyfikowanie układu stronyW tej lekcji dowiesz się, jak zmienić orientację strony, rozmiar papieru i marginesy strony.
Może się okazać, że ustawienia domyślnej strony układu w programie Word nie są odpowiednie dla dokumentu, który chcesz utworzyć. W takim przypadku możesz chcieć zmienić te ustawienia. Ponadto, może chcesz zmienić formatowanie strony, w zależności od dokumentu, który tworzysz.
Jak zmienić orientację Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-84091509583674078142013-03-07T09:00:00.000+01:002013-03-07T09:00:15.564+01:00SzablonyW tej lekcji dowiesz się, jak tworzyć i korzystać z szablonów w programie Word.
Szablon jest to wstępnie zaprojektowany dokument, który można użyć do tworzenia nowych dokumentów.
Aby wstawić szablon:
Kliknij przycisk Microsoft Office.
Wybierz Nowy.
Wybierz Szablony > Zainstalowane Szablony.
Przejrzyj dostępne szablony.
Kliknij lewym przyciskiem myszy szablon, aby go wybrać.
Kliknij Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-44581376109427655492013-02-27T01:28:00.001+01:002013-02-27T01:28:09.999+01:00Praca z kształtamiW tej lekcji dowiesz się, jak wstawiać kształty do dokumentów w programie Word.
Możesz dodać wiele kształtów do dokumentu, tj. strzałki, gwiazdki, symbole schematów blokowych itp. Chociaż kształty nie nadają się do każdego dokumentu, to mogą dodać atrakcyjności wizualnej i jasności do wielu dokumentów. W tej lekcji dowiesz się, jak wstawić kształt i sformatować go. Dodatkowo nauczysz się Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-12828845789812070312013-02-13T08:31:00.000+01:002013-02-13T08:31:00.364+01:00Obiekty Clip ArtW tej lekcji dowiesz się, jak korzystać z obiektów Clip Art w programie Word.
Clip Art to rodzaj obrazka, który możesz wstawić w programie Word by zwiększyć atrakcyjność wizualną dokumentu.
Aby wstawić obiekt Clip Art:
wybierz kartę Wstawianie
kliknij przycisk Clip Art w grupie Ilustracje
rodzaje Clip Art wyświetlane w oknie po prawej stronie
Przykładowe obiekty Clip Art Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-70430931361739489972013-02-08T09:30:00.000+01:002013-02-08T09:30:01.362+01:00Pole tekstoweW tej lekcji nauczysz się, jak korzystać z pól testowych w Wordzie.
Pole tekstowe w dokumencie zwraca uwagę na konkretną część tekstu ułatwia przemieszczanie tekstu w dokumencie.
Aby wstawić pole tekstowe:
wybierz kartę Wstawianie na wstążce
kliknij przycisk Pole tekstowe w grupie Tekst
wybierz rodzaj pola tekstowego lub kliknij na przycisk Rysuj pole tekstowe
Po wstawieniu możesz Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-37526437115417459372013-01-30T23:58:00.000+01:002013-01-30T23:58:00.307+01:00Formatowanie tekstuW tej lekcji dowiesz się, jak formatować tekst w Wordzie.
Formatowanie tekstu jest istotne, ponieważ:
upiększa tekst (i dokument)
potwierdza twoje umiejętności pracy w Wordzie
dowodzi profesjonalizmowi autora
Dodatkowo, jeśli piszesz tekst, którym chcesz szczególnie przyciągnąć uwagę czytelnika, ważne jest, by umieść sformatować te najważniejsze fragmenty.
Formatowanie rozmiaru czcionki:
Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-74455255079954930252013-01-17T23:49:00.000+01:002013-01-17T23:49:00.414+01:00Tworzenie dokumentuW tej lekcji dowiesz się, jak tworzyć nowe dokumenty w Wordzie.
Aby stworzyć nowy dokument w programie Word należy kliknąć na przycisk Microsoft Office. Wybierz Nowy. Następnie wybierz rodzaj dokumentu. Może to być pusty dokument. Masz również możliwość skorzystania z szablonów.
Tym sposobem stworzyłeś nowy dokument. Możesz go edytować od podstaw.
Pierwsze kroki masz już za sobą. W kolejnych Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-52206549447987255752013-01-03T23:37:00.000+01:002013-01-03T23:37:00.744+01:00DrukowanieW tej lekcji dowiesz się, jak prawidłowo drukować dokumenty w programie Word.
Umiejętność drukowania dokumentów w Wordzie jest niezbędna.
Aby wyświetlić podgląd dokumentu przed wydrukowaniem, kliknij przycisk Microsoft Office, wybierz Drukuj i dalej Podgląd wydruku. Dokument zostanie otwarty w formacie Podgląd wydruku.
Kliknij przycisk Drukuj, aby wydrukować dokument lub zamknij podgląd Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-5542198507609505032012-12-27T12:00:00.000+01:002012-12-27T12:00:06.305+01:00Pisownia i gramatykaW tej lekcji dowiesz się, jak sprawdzać poprawność pisane tekstu w programie Word.
Domyślnie w programie Word włączona jest opcja sprawdzania pisowni oraz gramatyki. Opcja ta znajduje się na wstążce: Recenzja -> Pisowania i Gramatyka.
Word informuje o błędach:
niebieskie podkreślenie - błąd kontekstu
czerwone podkreślenie - błąd pisowni (np. literówka)
zielone podkreślenie - błąd Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-28208365849189885712012-12-10T12:30:00.000+01:002013-04-09T23:37:17.597+02:00ZapisywanieZapisywanie dokumentu w programie Word jest bardzo ważne. Uchroni Cię to przed utratą efektów swojej pracy.
Zobacz, jak zapisywać dokumenty w programie Word.
W celu zapisania pracy programie Word wystarczy wcisnąć Przycisk Office (czyli ten w lewym górnym roku ekranu) i wcisnąć Zapisz. Dokument automatycznie zapisze się pod tą samą nazwą w miejscu ostatniego zapisu.
Jeśli chcesz zmienić Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-3899293638023186552012-12-01T12:00:00.000+01:002013-04-09T23:33:30.180+02:00Praca z tekstemW tej lekcji dowiesz się, jak pracować z tekstem w programie Word.
Word to edytor tekstu. Najważniejsza jest więc praca z tekstem.
Wpisywanie tekstu
Aby wpisać tekst należy kliknąć kursorem myszy w miejscu, gdzie tekst ma się pojawić. Po tej czynności wystarczy już rozpocząć pisanie tekstu klawiaturą.
Usuwanie tekstu
Są trzy sposoby na usunięcie tekstu w programie Word:
Ustaw się Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2657765005272269712.post-88473471431177633182012-11-25T01:52:00.000+01:002012-11-25T01:52:19.711+01:00Początki pracy w programie WordPogram Microsoft Word to edytor tekstu. Pozwala na tworzenie różnego rodzaju dokumentów, tj. listy, kalendarze, wizytówki, ulotki, CV itp.
Zobacz, jak korzystać z programu Word.
W górnej części ekranu widzisz Wstążkę.
Wstążka to menu programu Word (od wersji 2007). Jest ona podzielona na następujące części:
Narzędzia główne
Wstawianie
Układ strony
Odwołania
Korespondencja
Recenzja
Widok
Ynwestorhttp://www.blogger.com/profile/08133136040196960609noreply@blogger.com0